Šokio mokytojų asociacijai
Lietuvos muzikos mokytojų asociacijai
Kopija
Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komitetui
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Švietimo, mokslo ir kultūros grupei
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai
Tautinių mažumų departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės
DĖL 2025–2026 IR 2026–2027 MOKSLO METŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ ĮGYVENDINIMO
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija informuoja, kad Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2025 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. V-559 „Dėl 2025–2026 ir 2026–2027 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“ (toliau – Bendrieji ugdymo planai) patvirtinti Bendrieji ugdymo planai.
Atsižvelgiant į švietimo bendruomenės pastabas dėl lietuvių kalbos ir literatūros pamokų skaičiaus didinimo mažinant meninio ugdymo dalykų pamokų skaičių pradiniame ugdyme, taip siekiant lietuvių kalbos ir literatūros pamokas sulyginti tautinių mažumų mokyklose ir mokyklose lietuvių kalba, buvo atsisakyta šio keitimo. Siekiant įgyvendinti Švietimo įstatymo 30 straipsnio 2 dalį, įpareigojančią lietuvių kalbai ir literatūrai mokyti skirti ne mažiau laiko nei tautinės mažumos kalbai mokyti, vadovaujantis Bendrųjų ugdymo planų 61 punktu, mokykloms pačioms paliekama galimybė Mokyklos tarybos sprendimu mažinti Bendruosiuose ugdymo planuose tautinių mažumų gimtajai kalbai ir literatūrai mokyti skirtų metinių pamokų skaičių, jas perskirstant lietuvių kalbos ir literatūros dalykui, o vidurinio ugdymo programoje – mokinio pasirinktiems individualaus mokymo plano dalykams mokyti / mokytis, tačiau sudarant sąlygas mokiniams pasiekti atitinkamų tautinių mažumų gimtųjų kalbų bendrosiose programose numatytų mokymosi pasiekimų.
Dėkojame už Jūsų lyderystę ir pateiktus argumentus dėl meninio ugdymo svarbos ir dermės su kitų dalykų pamokų skaičiaus apimtimi.
Švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius